HTML

Fernengel András törökbálinti képviselő

Ahogy én látom a törökbálinti történéseket.

Friss topikok

  • pater solomon: Hűha! Szegény őspistályi halottak is felébrednek. Törökbálint keletkezésével együtt itt már éltek ... (2012.10.04. 17:09) Komoly csaták - Pistály első körben
  • zoko: Azért remélem, miközben a fél szemedet az átfirkált piszkozaton tartottad, a másik szemeddel a kif... (2010.12.08. 18:06) Megalakulnak a bizottságok

Linkblog

ELSZÁMOLÁS

2015.01.08. 09:34 Fernengel

Lejárt 4 éves mandátumom és nem indultam a választáson. Ezzel az írással köszönök el minden, törökbálinti közügyekben tájékozódni szándékozó olvasómtól.

2010-ben az LMP támogatásával kerültem be listáról a testületbe. Akkor az LMP a szavazatok több mint 11%-át kapta meg Törökbálinton, ami a legjobb eredménye volt az országban. Úgy gondolom, sok szavazatot szereztünk egymásnak: az LMP és jelöltjei 8 körzetben gyűjtöttek voksokat számomra, az akkor már 20 éves törökbálinti tevékenységem pedig sok szavazatot hozott az LMP-nek.

Nem körzeti képviselőként kaptam mandátumot, így egész Törökbálint érdekeit tarthattam szem előtt. Megtapasztaltam azt, hogy nem lehet 100%-osan teljesíteni ebben a munkában, ahhoz függetlenített képviselőkre lenne szükség. Igyekeztem időt, energiát, szabad napokat, fél éjszakák sorát a feladataim teljesítésére fordítani, amennyit lehetővé tett számomra a családom (6 gyerek), a munkám (középiskolai tanár) és más közéleti tevékenységem (Kerekdomb Egyesület).

Két bizottság munkájában vettem részt. A legfajsúlyosabb bizottságban, a Városfejlesztési és Környezetvédelmi Bizottságban alelnökként, a Pénzügyi és Jogi Bizottságban tagként dolgoztam. A Humánpolitikai Bizottság ülései számomra elérhetetlenül korai időpontban voltak. Úgy gondolom, hogy a testület aktívabb negyedébe tartoztam a négy év alatt.

Sok témát vetettem fel (ketten tettük ezt rendszeresen: Gyarmati Misi és jómagam): az erdő ütemezett fejlesztése, a fakitermelés mértéke és módja, faültetés a külterületi utak mentén, a helyi sajtó egyoldalúsága, kerékpáros hálózat kialakítása, kerékpártárolók telepítése, a környező települések gyermekei az óvodáinkban és az iskoláinkban, közvilágítás LED technológiával, közösségi kertek, patakunk védetté nyilvánítása, sportpályák felújítása, játszótér korszerűsítése, arborétum kialakítása, közlekedési munkacsoport megalakítása, a közétkeztetés minőségének javítása. Igyekeztem a közpénzek szétcsorgását meggátolni, az ésszerű, takarékos gazdálkodás irányába terelni a helyi folyamatokat. Próbáltam tájékoztatni tapasztalataimról az érdeklődőket ezen blog írásán keresztül, de ezt abba kellett hagynom idő híján.

Van, amiben előre léptünk (erdő, közlekedés, játszótér), van, ami elindult és folytatódnia kellene (sportpályák, kerékpáros fejlesztések), van, ami a háttérben elindult, de látható nyoma még nincs (fasorok, érdi gyerekek, közösségi kertek, patakvédelem, arborétum, közétkeztetés), van, amiben nagyon kicsit haladtunk (közpénzek) és van, amiben egy tapodtat sem sikerült lépni (sajtó, LED).

Munkám során együtt dolgoztam pártállásától függetlenül több képviselő társammal, a legtöbbet Gyarmati Mihály VFKB elnökkel. Rendszeresen konzultáltam Turai István polgármesterrel, Kailinger Ildikó jegyzővel, Csenger-Zalán Annamária főépítésszel, Holló Zsuzsa főkertésszel és munkatársával Kertész Pálmával, Antal Jenő fő városgondnokkal, Hajós Béla vízügyi tanácsnokkal és még folytathatnám a sort. Küzdelmek és együttműködés jellemezték a hivatal munkatársaival végzett közös munkát: sokszor akadoztak, lassan haladtak vagy el sem indultak ügyek, máskor pedig frappáns segítséget kaptam, gyors megoldások születtek. Köszönöm mindazok segítségét, akik rugalmasan, segítőkészen, megfontoltan vagy gyorsan, de támogatták a településért végzett munkámat.

Az idei választásokon nem indultam. Részben azért, mert nagy a család és ez az egyetlen, amit le tudok tenni a sokféle értelmes feladat közül. Másrészt azért, mert nem látom a várva várt áttörést a közéletben: a testületbe való, felkészült, hiteles emberek sokasága fordít hátat a közügyeknek, másoknak hagyva ezt a lehetőséget. A ’89 óta zajló folyamatok súlyos kritikája ez a jelenség. Számomra fontos volt ez a négy év. Építő feladat volt, és úgy érzem, lehetett előbbre lépni sok tekintetben. A közéletből nem tűnök el, csak a képviselői munkát hagyom abba.

És még egy apróság: a négy képviselői évem alatt semmit, még egy palack ásványvizet sem fogyasztottam a közösség költségére. Elvből.

Köszönöm mindazoknak a bizalmát, akik szavazatukkal támogattak, és köszönöm azoknak, akik munkámban támogattak segítségükkel, biztatásukkal, véleményükkel, kritikájukkal.

Fernengel András

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fernengel.blog.hu/api/trackback/id/tr577052587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása